Polttoainetuki ja polttoöljytuki nyt haettavissa – Toimi nopeasti, koska haku on auki 30.11.2022 asti!
Valtionkonttorin polttoainetuki ja polttoöljytuki on nyt haettavissa, tässä lista mitä tarvitset hakua varten.
Mitä tarvitset polttoainetuen hakemista varten?
Jos haet yrittäjänä itse polttoainetuen tai polttoöljytukea varten tarvitset verkkopankkitunnukset ja polttoöljyyn tai polttoaineeseen liittyvät laskut. Näissä laskuissa tulee olla toimitus / ostopäivä ajalla 1.2.2022-30.4.2022 väliselle ajalle. Eli näitä laskuja löytyy todennäköisesti ajalla 1.2-31.5,2022 väliseltä ajalta. Jos kirjanpitosi on paperisessa muodossa, niin ota esille helmi- maalis- huhti- ja toukokuun kirjanpitoaineisto. Käytä apunasi pääkirjaa, koska pääkirjasta näet helposti, onko laskuja maksettu tuolla aikavälillä.
Polttoainetuki hakemukseen laskuilta tulee ottaa talteen polttoaineen tai polttoöljyn määrä ja veroton tai verollinen hinta. Nämä ilmoitetaan kuukausittain polttoainetukihakemuksella.
Suosittelemme exceliä tähän avuksi. Exceliin voit helposti laittaa omille sarakkaeille toimittajatiedon (tämä tieto on vain sinua varten) ostetut litrat ja arvonlisäverottoman tai arvonlisäverollisen summan. Itse hakemukseen täytyy siis ilmoittaa ostetut litrat kuukausittain ja arvonlisäverottoman summan.
Jos olet asiakkaanamme, teemme polttoainetukihakemuksen veloituksetta!
Lisätietoa ja tarkemmat hakuehdot Valtionkonttorin sivuilta
Valtuutat toisen tekemään hakemuksen?
Jos valtuutat tilitoimiston tai toisen henkilön tekemään hakemuksen, sinun pitää tehdä valtuutus Suomi.fi palvelussa. Valtuutuksen nimi on yritysrahoituksen hakeminen. Valtuutus on helppo antaa joko yritykselle tai yksityishenkilölle.
Eli polttoainetukihakemusta varten tarvitset:
1) Kirjanpitoaineiston ajalta helmi- toukokuu 2022.
2) Excelin tai ruutupaperivihkon, johon merkitään ostot ja ostomäärät.
3) Pankkitunnukset, jotta pääset kirjautumaan polttoainetukihakemukselle.
4) Tarvittaessa valtuutus kuntoon osoitteessa Suomi.fi
5) Tarkemmat hakuehdot ja tiedot liittyen polttoainetukihakemukseen löydät tästä linkistä,. Linkki vie Valtionkonttorin sivuille.
Sähköisellä taloushallinnolla hakemuksen täyttämiseen menee noin 15 minuuttia. Alla 5 syytä valita Kajaanin Tilitaito Oy ja sähköinen taloushallinto yrityksesi kumppaniksi
1. Sähköinen taloushallinto ilman avaus- käyttö- tai kuukausimaksuja
Meillä taloushallinto-ohjelmistoissa ei ole avaus- käyttö- tai kuukausimaksuja, vaan ne sisältyvät palveluidemme hintaan. Ohjelmistot saat käyttöösi halutessasi jo samana päivänä, joten sähköiseen taloushallintoon siirtyminen on äärimmäisen helppoa, nopeaa ja mutkatonta. Me neuvomme ja opastamme ohjelmiston käytössä ja se kuuluu palvelumme hintaan. Olipa asia pieni tai suuri, meille voit aina soittaa, laittaa sähköpostia, tulla käymään tai varata verkkopalaverin ja neuvomme ohjelmiston käytössä, veloituksetta aina.
2. Säästät aikaa valtavasti – vaikka lomailuun tai lisämyyntiin
Kuittien sähköinen arkistointi säästää valtavasti yrittäjän aikaa ja rahaa. Sähköisesti arkistoitu kuitti kestää aikaa eikä haalistu, vaikka aurinko paistaisi kuinka puhelimen ruutuun. Esimerkiksi takuukuitit on mahdollista löytää jopa sekunneissa ja ovat aina mukana. Paperimuodossa olevat takuukuitit ovat todennäköisesti säilössä joko kirjanpitoaineiston välissä tai kansiossa toimiston hyllyssä. Ajansäästön voit laskea meidän laskurin kautta, jonne pääset tästä linkistä. Sähköinen taloushallinto on myös vastuullinen ratkaisu, jolla säästät luontoa!
3. Säästät kustannuksia
Meidän palveluidemme ja sähköisen taloushallinnon kautta yrityksesi säästää selvää rahaa. Et enää tarvitse erillisiä laskutusohjelmistoja, maksullisia arkistointiohjelmistoja tai kuittisovelluksia, vaan ne kuuluvat palvelumme hintaan. Meillä tilitoimistossa aika ei kulu enää aineiston järjestelyyn, puuttuvien kuittien etsimiseen ja ilmoitteluun tai yhtiökokouspöytäkirjojen etsimiseen. Et tarvitse enää perinteistä kaappia kirjanpito- ja palkka-aineistolle, vaan nämä ovat tallessa lain vaatiman ajan ja ylikin. Taloushallintoliiton sivuilta voit lukea kuinka kauan kirjanpitoaineistoa tulee säilyttää. Sivuille pääset tästä linkistä. Et välttämättä tarvitse enää erillistä toimistotilaa, jossa olet hoitanut taloushallinnon tehtävät, kuten aineiston säilyttämisen ja kasaamisen, vaan taloushallintosi kulkee aina mukanasi, vaikka ympäri maailman! Voit siis säästää rahaa vuokrista, ohjelmistokustannuksista ja kuljetuskustannuksista! Tässä vain muutama tapa säästää rahaa sähköisen taloushallinnon avulla.
4. Lakiasiat – Vero, yhtiö ja sopimusoikeudelliset asiat
Erityisosaamistamme ovat myös vero- ja yhtiö- ja sopimusoikeudellisten toimeksiantojen hoitaminen sekä näihin liittyvä neuvonta. Yrityksesi toimintaympäristö ja tilanne muuttuu jatkuvasti. Meiltä saat asiantuntevaa palvelua riippumatta yrityksesi koosta, tilanteesta tai iästä. Meidän tavoitteena on auttaa asiakasta tekemään oikeita ratkaisuja, jolloin riskit on minimoitu ja yritystoiminta on kannattavampaa. Olipa huolesi ensimmäisen työntekijän palkkaus, yrityskauppa, sukupolvenvaihdos tai yritysmuodon muutos, niin me tarjoamme huolenpitoa ja mielenrauhaa!
5. Kouluttaudumme jatkuvasti – Auktorisoitu tilitoimisto palveluksessanne!
Ylläpidämme ja kehitämme osaamistasoamme jatkuvasti. Olemme Taloushallintoliiton auktorisoima tilitoimisto ja tästä linkistä näet miksi kannattaa valita auktorisoitu tilitoimisto. Kouluttaudumme Taloushallintoliiton, Kauppakamarin, tilintarkastajan ja Kajaanin Ammattikorkeakoulun palveluiden kautta. Meillä jokainen työntekijä saa 10 palkallista koulutuspäivää, jotka voi käyttää esimerkiksi AMK-tutkinnon suorittamiseen. Meidän tehtävänä on perehtyä laki- ja työehtosopimuksien muutoksiin, jotta sinä asiakkaanamme voit keskittyä oman yrityksen johtamiseen.
Bonus – Toimitamme aineiston tilintarkastajalle.
Olipa tilintarkastajasi missä päin Suomea, sähköisten taloushallinto-ohjelmistojen myötä tilintarkastuskin voidaan suorittaa ajasta ja paikasta riippumatta. Ohjelmistoon saadaan talteen kaikki hallinnollinen materiaali myös. Meiltä löytyy ratkaisut yhtiökokouksiin ja hallituksen kokouksiin. Meidän palveluihin kuuluu tunnuksien avaaminen tilintarkastajalle, viestiminen tilintarkastajan kanssa ja tarvittaessa autamme tilintarkastajan valinnan kanssa. Tilitoimistomme ei tee tilintarkastuksia, mutta yhteistyöverkostosta meiltä löytyy tähänkin ratkaisu. Taloushallintoliiton kotisivuilta näet, milloin yrityksesi on tilintarkastusvelvollinen
Kajaanin Tilitaito Oy – Huolenpitoa ja mielenrauhaa yrityksesi taloushallintoon
Kajaanin Tilitaito Oy on vuonna 1957 perustettu tilitoimisto, joka sijaitsee Kajaanissa. Meillä on asiakkaita Inkoosta Nuorgamiin, joten nykyaikaisilla ohjelmistoilla ja yhteyksillä olemme aina saavutettavissa ja lähellä Sinua. Meillä jokainen asiakas saa henkilökohtaista palvelua, joka auttaa yritystäsi menestymään. Taloushallinnon raportit voidaan tarvittaessa käydä läpi vaikka kuukausittain. Kuitenkin tilinpäätöksen yhteydessä käymme läpi menneet tilikaudet ja katsotaan tulevaa. Esimerkiksi verotukseen, yrityksen myyntiin tai luovutukseen kannattaa varautua hyvissä ajoin. Tilinpäätösneuvottelun yhteydessä saamme moneen asiaan selkeyttä.
Jos sähköinen taloushallinto kiinnostaa, niin suosittelemme lukemaan artikkelimme sähköisestä taloushallinnosta. Artikkeliin pääset tästä linkistä
Joten jos yrityksesi taloushallinto ei vielä ole sähköisessä muodossa, niin olisiko nyt aika aloittaa?
Sähköiseen taloushallintoon siirtyminen voidaan toteuttaa myös kesken tilikauden, jopa kesken kuukauden.
Muutos ei tuo lisää kustannuksia ja saat heti kaikki sähköisen taloushallinnon edut hyödynnettäväksi.
Jos yritykselläsi on jo käytössä jokin kirjanpitojärjestelmä ja haluat vaihtaa järjestelmää, onnistuu vaihdos myös helposti vaikka kesken tilikauden.
Kajaanin Tilitaito Oy on ollut jo satojen yritysten kumppanina sähköiseen taloushallintoon siirtymisessä. Meidän asiantuntijoidemme kanssa muutos on helppoa toteuttaa, etkä jää yksin kysymysten kanssa.
Jos haluat pyytää tarjouksen taloushallintopalveluista – varaa maksuton vartin tapaaminen asiantuntijamme Akselin kanssa. Tai soita suoraan Akselille p. 044 533 6073.